lördag 16 maj 2009

Jordgubbar ska vi ha!!







Jag har planterat jordgubbar (både röda och vita) idag! Några smultron åkte också ner! Jag har beställt MASSOR av jordgubbsplantor från tradera men de har inte kommit än. Dem tänkte jag plantera direkt på marken och inte i pallkrage. Jag vill också att vi ska anlägga ett stort trädgårdsland där jag kan plantera massor grönsaker och potatis! Jag har absolut inte gröna fingrar så vi får hoppas att detta går vägen!

Även några rabarber från pappas trädgård fick följa med mig hem!
Det kanske kan bli en och annan rabarberpaj med vaniljsås i sommar om jag har tur!
Kramar Maria








2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni bor. Hoppas att ni kommer att trivas. Hoppas att du får till ett planteringsbord du också.

    Ha en skön helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Tack för att du lämnade en kommentar på min blogg så att jag hittade hit! Ska följa med spänning den här bloggen och ert hus. Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader till mig!
Kram Maria